Батькам



Поради Батькам  під час карантину та дистанційного навчання:
  • Як правильно організувати навчання та відпочинок під час карантину?
  • Чим краще займатися з дітьми під час карантину?
  • Як зробити карантин веселим для дітей?
Спільні ігри допоможуть вам стати ближче один до одного, а це є важливо! Грайте, та не забувайте про здоров’я власної дитини, дотримуйтесь протиепідемічних заходів!
  • -Влаштувати домашній книжковий клуб і запросити всіх членів вашої сім'ї на його відкриття;
  • -Дізнатися історію села, в якому живеш (батьки чи дідусь з бабусею мають допомогти);
  • -Грати в ігри на рахунок, додавання і віднімання;
  • -Навчитися готувати нову страву
  • -Навчитися азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось);
  • -Грати в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності.
  • -Влаштувати маскарад і вбиратися в костюми різних персонажів;
  • -Розіграти улюблену казку;
  • -Побудувати чарівний будинок і населити його жителями;
  • -Шукати скарб за підказками, захованими в схованках.
  • -Зробити своїми руками намиста і сережки з бісеру;
  • -Навчитися шити;
  • -Придумати, що можна зробити з картонної коробки;
  • -Зібрати кілька старих речей і придумати з них нову;
  • -Сісти на ганку чи біля вікна і намалювати те, що бачите (дерева, квіти тощо);
  • -Малювати пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі перемазатися).
ДЕКІЛЬКА ПОРАД ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ:
• Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину та допоможе зберегти режим.
• Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 30-40 хв. занять /15-20хв. відпочинку. Обов'язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
• Учіть дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов'язкові справи, які треба виконати.
• Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
• Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
• Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
• Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
• Пам'ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
• Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.
Вірус мине, карантин завершиться. Але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми!
Та головне, НЕ варто забувати основні правила поведінки під час карантину у зв’язку з епідемією:
1. Намагатись не ходити в гості, не відвідувати громадських місць та уникати великого скупчення людей.
2. Частіше перебувати на свіжому повітрі.
3. Одягатись відповідно до погоди на вулиці та оберігати себе від переохолодження.
4. Частіше провітрювати кімнату.
5. Завжди мити руки з милом.
6. Щоденно їсти свіжі овочі й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму

                             Особливості спілкування з підлітками.

Взаємини з однолітками.
  Чи знаєте ви друзів своєї дитини? Чи завжди можете розповісти про мотиви їх дружби?
Дружба дітей – справа делікатна. Діти підлітки не можуть обійтися без спілкування, без друзів. Згадайте себе в цьому ж віці. Звичайно ж не варто заохочувати випадкові знайомства. Але й не можна грубо, нетактовно забороняти це спілкування. У цьому віці діти шукають можливостей для самоствердження.  Підліток прагне утвердити власне право на самостійність. Звісно ж батьки сумніваються щодо своєчасності цієї самостійності, і тому – не завжди довіряють дітям, огороджують їх  від «поганого» впливу заборонами та вимагають беззаперечної покори. Але чим більше ви схилятимете вашу дитину до підлеглості, тим більше ви відчуватимете її протест та непокору.
У юності людину більш за все турбує запитання: «Який я?». Відповідь на нього підліток знаходить лише тоді, коли відчує, побачить та зрозуміє, як до нього ставляться його товариші. Вони ж у більшості визначають, які життєві позиції обирає підліток.
Саме брак спілкування також стає причиною бідності стосунків батьків і дітей. Духовна відокремленість настає тоді, коли дорослі мають свої справи. Турботи, інтереси, радощі, печалі. А діти – свої.
Діти повинні бути співучасниками життя батьків, як і ви – їхнього. Але ви повинні бути готові і до того, що підлітку іноді важко співчувати незрозумілим тривогам дорослих, так як він тягнеться до всього радісного. У розмові з підлітком враховуйте. Що він висуває завищені вимоги до слів і дій дорослих, та й однолітки в цей період мають більший авторитет, ніж батьки. Ви повинні поспілкуватися з дитиною і прийти до спільного рішення:
1.     Не слід втручатися у відносини підлітка з однолітками, коли він вас цього не просить. Це може призвести до зниження його соціального статусу в колі однолітків.
2.     Не нав’язуйте дітям свої поради, але завжди будьте готові морально підтримати свою дитину, та допомогти знайти правильний варіант зі складної ситуації. При цьому залиште підлітку можливість самостійно прийняти рішення щодо вирішення ситуації.
3.     Не загострюйте увагу підлітків на колишніх образах. Діти можуть швидко вибачити те, чого дорослі б не вибачили і, навпаки, можуть довго мучитися з якоїсь дрібниці.
4.     Не акцентуйте підлітка на думці, що він завжди правий, а інші поводяться неправильно, грубо. Звертайте увагу дитини на її власному поводженні.
У бесіді з підлітком встановіть розумні правила соціального життя своєї дитини:
1. Зв'язок за непередбачених обставин.
2. Час, коли підліток повинен бути вдома, його обов’язки, виконання домашнього завдання тощо.
3. Що заборонено дитині в компанії (алкоголь, паління, наркотики і ін..)
4. Ваше знайомство з друзями дитини. (запрошення додому, на обід і ін..)
Будьте уважнішими до вчинків і слів своїх дітей, відчувайте їх настрій і ви знайдете саме ті потрібні слова у спілкуванні з ними.

Анкета «Навчальна діяльність вашої дитини»:
1.     Чи звертається ваша дитина до вас по допомогу під час вирішення домашніх завдань?
2.     Чи контролюєте Ви навчальну діяльність вашої дитини?
3.     Як ви здійснюєте контроль її навчальної діяльності?
4.     Як ви оцінюєте такі якості вашої дитини, як пам'ять, уважність?
5.     Чи вважаєте ви, що у вашої дитини є здібності? У чому вони проявляються? Що ви робите для їх розвитку?
6.     Вивчення якого предмета є найважчим для вашої дитини?
7.     Із чим пов’язані навчальні труднощі дитини з цього предмета?
8.     Які види домашніх завдань є найважчі для виконання вашою дитиною?
9.     На що, на вашу думку, слід звернути особливу увагу вчителю в роботі з вашою дитиною?
10.                       Ваші побажання.

Як раціонально організувати розумову працю дитини.
   Підготовка домашніх завдань з дітьми викликає чимало запитань у батьків. Чи потрібно допомагати дитині у роботі? Якою повинна бути ця допомога? Психологи радять надати дитині певну самостійність у виконанні домашніх завдань. Але ви не повинні залишатися осторонь. Бажано щоб ви були поруч, готові допомогти дитині. Звісно допомога з вашого боку повинна мати розумні межі. Залиште за собою роль керівника. Намагайтеся, щоб дитині було зрозуміло, що їй потрібно зробити і як. Чим зрозуміліша мета та завдання роботи, тим з більшим бажанням дитина виконуватиме його.
Не забувайте про похвалу. Спілкування з вами з приводу уроків є привабливим моментом для дитини. Адже дитина відчуває , що її сімя приймає її проблеми. Звісно ж надмірна допомога у виконанні домашніх завдань з вашого боку може призвести до негативних наслідків. У дитини може з’явитися відчуття невпевненості у своїх силах,  власної неповноцінності, очікування постійної допомоги з боку інших, залежності  від дорослих. У дитини, яка сама виконує домашні завдання, навпаки розвиваються вміння самостійно приймати рішення, планувати свій час і зусилля,  відповідальність за своє навчання. Але водночас це може призвести до надмірної вимогливості учнів до інших, та недовіри до них. Збільшуватиметься дистанція між батьками та дітьми.
Вам слід також пам’ятати, що надмірні фізичні навантаження так само втомлюють та виснажують мозок дитини, як і розумова праця. Стомлення, яке викликає розв’язання математичних задач, можна порівняти з втомою, що викликає м’язова напруга. Ознаками перевтоми є: розгубленість, зниження концентрації уваги, головні болі, іноді – порушення сну. Дитина може бути в’ялою, сльозливою, або навпаки – роздратованою, занадто збудженою.
Як зберегти працездатність дитини?
1.     Повернувшись зі школи, дитина має хоч трохи перепочити. Можна зробити невелику прогулянку, або просто полежати.
2.     Якщо матеріалу багато, порадьте дитині кожні 30-45 хвилин робити 15 –хвилинні перерви.
3.     Сон – найкращий спосіб відновити витрачену енергію. Діти 10-12 років повинні спати 9-10 годин на добу.

Безпечне використання Інтернету вашими дітьми.
Оскільки від самого початку мережа Інтернет розвивалася неконтрольовано, тепер у ній міститься величезний обсяг інформації, серед якої багато небезпечної. Як захистити своїх дітей?
Поради:
1. Поставте комп’ютер у кімнату, яку використовують всі члени родини.
2. Обговорюйте з дітьми теми, пов’язані з Інтернетом.
3. З метою допомоги дітям у пошуку потрібного матеріалу – дізнайтеся більше про використання комп’ютера.
4. Подорожуйте Інтернетом разом з дітьми.
5. визначте разом з дітьми час і порядок використання Інтернету.
У віці 10-12 років діти все ще потребують контролю з боку батьків, а також мають дотримуватися правил використання Інтернету встановлених вами.
 1. Домовтеся з дітьми, про те, що їм дозволено робити в Інтернеті, а що – ні.
2. Поспілкуйтеся з дітьми про безпечне спілкування, використання чатів. Слідкуйте за тим, як ваша дитина спілкується в онлайні.
3. Наголосіть на потребі безпечного і обережного використання Інтернету.
4. Постійно оновлюйте засоби безпеки компютера.
5. Обговоріть і узгодьте з дітьми, яку особисту інформацію діти можуть розміщувати в Інтернеті, та ризик, пов'язаний з її розкриттям.

На попомогу батькам першачків (словничок за О. Карпюк)


Англійська вимова за допомогою смартфона.
Якщо вдома ви маєте смартфон, то можете скористатися його можливостями і завантажити  одну з цих програм для своєї дитини, для покращення  її вимови. Ось кілька з них:
Check pronunciation by Kapil Jituri 
Програма не потребує підключення до інтернету. Кількість слів які містяться в програмі – необмежена.
Принцип роботи: пишете будь-яке слово, а програма його читає. Також можна писати і тексти та слухати їх. Такий собі «начитував текстів».  Текст можна навіть скопіювати в програмку.  Доки програма читає текст, можна натискати паузу. Недоліком її є те, що при роботі з текстом програма не враховує інтонації речення. Програма також не дає можливості записувати власну вимову.
Платформа: Google Play.
English Pronunciation (by KJ jessica)
Програма не потребує підключення до інтернету.
Принцип роботи: Ви маєте можливість попрактикуватися у вимові, адже програма містить таблицю з транскрипційними знаками, де кожен звук ви можете не лише почути, але й побачити на відео, як правильно його вимовити. Вивчивши кожен звук, ви можете також прослухати  підбірку слів з цим ним, та побатичи їх вимову. Програма дозволяє перевірити здобуті знання двома способами: пройшовши фонетичний або словниковий тест. У першому випадку вам буде запропоновано подивитись та послухати вимову звука і знайти відповідний знак транскрипції. У словниковому тесті, програма вам запропонує переглянути відео та вибрати відповідне слово.
Програма також не дає можливості записувати власну вимову.
Платформа: Google Play.
English Pronunciation Training by Stavira
Платформа: Google Play
Програма потребує підключення до інтернету, а також дозволяє записувати свою вимову. Вимові певного звуку присвячені 10 уроків.
Принцип роботи: Вам пропонують прочитати правила вимови звуку, з кількома прикладами вимови звуку в слові (відео з зображенням слова і його транскрипції). Програма дозволяє прослухати слово і вимовити його, а потім переглянути на графіку наскільки ваша вимова близька до правильної. Уроки можна проходити безліч разів. Недоліки програми в тому, що вас не знайомлять зі знаками транскрипції, а одразу пропонують слова з транскрипцією. Всі пояснення – на англійській мові.

SOUNDS the pronunciation app (by Macmillan) 
Програмка лише частково безкоштовна (свою вимову можна записувати лише платно, 5 слів в безкоштовному варіанті і 650 в платному варіанті. ).  Є можливість обрати варіант вимови – Британський і Американський. Непотрібне підключення до інтернету.
Платформа: GooglePlay  та AppStore  
Принцип роботи: Ви обираєте знак транскрипції з запропонованої таблиці та «клікнувши» на нього – слухаєте його вимову. Ви можете попрактикуватися – за запропонованою транскрипцією написати слово, чи за написаним словом – його транскрипцію. Коли ви набираєте в таблиці звуків, цей звук озвучується. Програма пропонує також прослухати слово та записати його транскрипцію. Ви також матимете  можливість пройти тести з вивченого (за встановлений час).

Немає коментарів:

Дописати коментар